1,4 TSi 140 KM - znikający płyn chłodniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tadeusz844
    Classic
    • 2016
    • 1

    1,4 TSi 140 KM - znikający płyn chłodniczy



    [ Dodano: Sob 27 Wrz, 14 14:06 ]
  • Misiek 5822
    Classic
    • 2013
    • 10

    #2
    1,4 TSi 140 KM - znikający płyn chłodniczy

    Witam. Po wielu namysłach odnośnie zakupu auta zapadła decyzja. Kupuję nową Ocatwię. Wybór padł na 1,4 tsi 140 km ( kod silnika CHPA) w kombi wersja ambition + pakiet amazing.
    Auto odebrałem pd koniec września. Po około miesiącu i przebiegu 2.000 km pewnego rana zapaliła mi się kontrolka płynu chłodzącego - sprawdzam i faktycznie płynu praktycznie brak. Jazda do serwisu na miejscu uzupełnili i kazali obserwować. Obserwuję i widzę, że płynu ubywa. Więc umówiłem się do seriwsu - może jakiś wyciek? Termin najbliższy za 4 dni. To czekam. Po czterech dniach odpalam do serwisu a tu kontrolka się pali, że tym razem mało oleju. Zaglądam i faktycznie oliwy prawie brak :shock: .
    Serwis wziął skodzinę na warsztat, uzupełnili płyn i oliwę - żadnego wycieku nie znależli - czemu ubywa płynu i oleju? Tego póki co nie wiedzą. Kazali znowu obserwować. To obserwuję i co? Dalej znika i olej i płyn. Telefon do serwisu i w przyszłym tygodniu mam skodzinę zostawić na dłużej bedą ją rozbierać, dzwonić do Skoda Polska i się konsultować. Chłopisko w serwisie powiedziało że ten silnik to nowa konstrukcja i jeszcze nie bardzo wiedzą co i jak z nim.
    I tu moje pytanie czy ktoś z użytkowników O3 z tym silnikiem miał podobne problemy? Czy jestem póki co wyjątkiem? :?

    Komentarz

    • jjankos
      Drive
      • 2013
      • 43

      #3
      Cześć. Twoja wypowiedź nie napawa mnie optymizmem, tym bardziej że w zeszłym tygodniu zamówiłem Octavię z tym silnikiem. Jaki był twój styl jazdy przez te 2000 km?
      O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

      Komentarz

      • mac_aaron
        Elegance
        • 2012
        • 984
        • Octavia III (5E3)
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        #4
        Olej żreć może, tym bardziej, że na dotarciu. Bez podania ilości nic nie można ustalić, a normy są tak wysokie, że pewnie z 1l/1000km pozwalają zniknąć (no może 0,6-0,7). Ja bym się wstrzymał z rozbieraniem, zrobił test olejowy - zlać olej, zalać zważoną ilość, przejechać dystans nie wiem z 1k km minimum, zważyć olej i zobaczyć, czy ubyło w normie czy nie.

        Płyn chłodniczy po dotarciu zwykle przestaje znikać, pamiętaj, że jego poziom zależy od temperatury (stąd widełki min-max).

        Komentarz

        • Mariow
          Drive
          • 2011
          • 44

          #5
          No ciekawe bardzo z niecierpliwością czekam na finał tego przypadku, koniecznie napisz jaka diagnoza i co dalej z silnikiem.

          Komentarz

          • ukuk
            Rider
            • 2010
            • 699

            #6
            hehe... THP i TSI schodza z jednej linii?
            Tam tez, sa problemy z rozrzadem, napinaczami i ostatnio wlasnie czytalem o ubytkach plynu chlodniczego. Tam okazalo sie, ze dodatkowy "wodny" uklad chlodzenia turbiny przeciekal... przez turbo wlasnie.

            Komentarz

            • Misiek 5822
              Classic
              • 2013
              • 10

              #7
              Zamieszczone przez jjankos
              Cześć. Twoja wypowiedź nie napawa mnie optymizmem, tym bardziej że w zeszłym tygodniu zamówiłem Octavię z tym silnikiem. Jaki był twój styl jazdy przez te 2000 km?
              Jeździłem spokojnie bez jakichkolwiek szaleństw. Spalanie w mieście na poziomie 7,3 litra. Nie muliłem go normalna jazda.
              Poza tym naprawdę motor rześki i naprawdę ekonomiczny, miejsca w aucie dużo i dla mnie wygodnie. Aha ale plastiki w desce i drzwiach lekko skrzypią na kostce :?

              Komentarz

              • Ralfik
                Ambiente
                • 2013
                • 225
                • Octavia III (5E3)
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                Ja mam przejechane 3,5 tys i jak na razie płyny są na tym samym poziomie, a obserwuje bo w O2 zawsze mi ubywało zarówno oleju jak i płynu chłodniczego .

                Komentarz

                • Misiek 5822
                  Classic
                  • 2013
                  • 10

                  #9
                  Zużycie oleju jestem w stanie zaakceptować. Zresztą instrukcja przewiduje 0,5 na 1000km a przez pierwszych 5.000 nawet więcej. Ale ubytek płynu chłodzącego i to widoczny jest raczej nie do przyjęcia. Za pierwszym razem gdy zapaliło się ostrzeżenie to zbiornik był prawie pusty.
                  W środę skodzina idzie do serwisu. Zobaczymy co wymyślą. Już zapowiedzieli, że auta nie będzie ponad tydzień na pewno.

                  Komentarz

                  • bishop
                    L&K
                    • 2012
                    • 1430

                    #10
                    Zamieszczone przez mac_aaron
                    Płyn hamulcowy po dotarciu zwykle przestaje znikać, pamiętaj, że jego poziom zależy od temperatury (stąd widełki min-max).
                    Płyn hamulcowy Ci znikał na "dotarciu"? :shock:

                    Komentarz

                    • Misiek 5822
                      Classic
                      • 2013
                      • 10

                      #11
                      Zamieszczone przez bishop
                      Zamieszczone przez mac_aaron
                      Płyn hamulcowy po dotarciu zwykle przestaje znikać, pamiętaj, że jego poziom zależy od temperatury (stąd widełki min-max).
                      Płyn hamulcowy Ci znikał na "dotarciu"? :shock:
                      Nieeee. Kolega się pomylił. Chodzi oczywiście o płyn chłodzący

                      Komentarz

                      • polrob
                        Rider
                        • 2013
                        • 535
                        • Superb III (3V3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Witam
                        Moja O3 już minęła 10 tyś km i jak na razie dolane 0.5 litra oliwy i chyba zaczyna się to stabilizować. Płynu na razie nie uzupełniałem. Co do traktowania to samochód użytkuje dosyć dynamicznie i na razie wszystko jest ok.
                        jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                        Komentarz

                        • mac_aaron
                          Elegance
                          • 2012
                          • 984
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Misiek 5822
                          Zamieszczone przez bishop
                          Zamieszczone przez mac_aaron
                          Płyn hamulcowy po dotarciu zwykle przestaje znikać, pamiętaj, że jego poziom zależy od temperatury (stąd widełki min-max).
                          Płyn hamulcowy Ci znikał na "dotarciu"? :shock:
                          Nieeee. Kolega się pomylił. Chodzi oczywiście o płyn chłodzący
                          Wybaczcie ale po 12h pracy i przed jeszcze 12h do końca umysł płata figle

                          Komentarz

                          • witachu
                            L&K
                            • 2011
                            • 1319

                            #14
                            ciekawa sprawa. choć powszechnie wiadomo, że auto na dotarciu czasem może brać olej czy płyn chłodniczy( bo na początku może być jeszcze częsciowo zapowietrzony układ). co do oleju też poczatkowo moze tak byc aczkolwiek regularne dolewki w TSI czy TDI to z tego co zauwazyłem dość powszechne zjawisko, TTTM. nie wiem jak duze są te ubytki ale może to jeszcze wynikać z docierania się motorowni i może to nić poważnego. no i czy po 2000 km nie powinno byc wymiany oliwy na nową?
                            ciekawi mnie jak rozwiążą tę sprawę. znając ASO posprawdzają węże, połaczenia, zbiorniczek płynu czy gdzieś nie cieknie, no i czy gdzieś na silniku lub misce olejowej się nie poci ew. turbo. możliwe ze zrobią próbe ciśnieniową bo chyba mają taki sprzęt o ile sie nie myle.
                            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                            Auto Detailing: Dream Car Studio
                            (znajdź również na fb)

                            Komentarz

                            • mascotte
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 180

                              #15
                              podobną sytuację miał mój kolega w O2FL 1,4 CAXA, odebrał ze sklepu auto i po miesiącu użytkowania płyn chłodniczy spadł w zbiorniku grubo o ponad połowę stanu, kupiłem litr ori płynu zrobiliśmy dolewkę i problem znikł po dziś dzień, ale faktycznie gdzie on mógł uciec? czy układ zapowietrzony czy jak ktoś wcześniej napisał poszedł w układ tubo, bo wycieku nie stwierdziliśmy, pójdę zaraz sprawdzić u siebie czy czegoś nie ubyło

                              własnie sprawdziłem sobie stan płynu chłodniczego i na 7 tysi ubytku nie stwierdziłem
                              Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

                              Komentarz

                              • padero
                                Rider
                                • 2009
                                • 369
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #16
                                U mnie przy przebiegu 8 tys, oliwa i płyn chłodniczy cały czas w normie, jeszcze od nowości nie uzupełniałem. Za to w poprzedniej 1.8TSI litr oleju na 5,7 tys musiałem dolewać.
                                Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                                Komentarz

                                • Misiek 5822
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 10

                                  #17
                                  Jutro oddaję auto do serwisu. Jak odbiore to dam znać co ustalili.

                                  [ Dodano: Wto 10 Gru, 13 18:31 ]
                                  Zamieszczone przez witachu
                                  ciekawi mnie jak rozwiążą tę sprawę. znając ASO posprawdzają węże, połaczenia, zbiorniczek płynu czy gdzieś nie cieknie, no i czy gdzieś na silniku lub misce olejowej się nie poci ew. turbo. możliwe ze zrobią próbe ciśnieniową bo chyba mają taki sprzęt o ile sie nie myle.
                                  To już zrobili przy poprzedniej wizycie i nic nie znaleźli. :roll:

                                  Komentarz

                                  • witachu
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1319

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Misiek 5822
                                    To już zrobili przy poprzedniej wizycie i nic nie znaleźli. :roll:
                                    no to zostaje im proba ciśnieniowa, tak mi się wydaje. aczkolwiek, z jakim podejściem podchodzą do takiej roboty to też różnie bywa
                                    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                    Auto Detailing: Dream Car Studio
                                    (znajdź również na fb)

                                    Komentarz

                                    • kylo76
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 743
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      U mnie płynu chłodzącego nie ubywa, oleju jest ok. 1/3 miarki na ciepło, na zimno będzie trochę mniej.
                                      p.s. Co wspominanej przez kilku kolegów "oliwy", to się nie wypowiem, bo nie leję jej do silnika nawet z pierwszego tłoczenia.
                                      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                      Komentarz

                                      • Barto79
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 42

                                        #20
                                        Jak kupiłem nową Fabię, to faktycznie po 2 tygniach płynu chłodniczego ubyło ze zbiornika. Kupiłem, dolałem... do dzis (5 lat) nie ubyło. Oleju nie ubywało.
                                        teraz czekam na octavie 1.4
                                        Pewnie tez bedzie trzeba dolać.
                                        “It is mine, I tell you. My own. My precious. Yes, my precious.”
                                        ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

                                        Komentarz

                                        • kylo76
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 743
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Barto79
                                          nową Fabię
                                          Też miałem Fabię (MY 2001) i po 9 latach zaczęło ubywać płynu chłodzącego - świecenie kontrolki, ale temperatura w normie. Była propozycja wymiany uszczelki pod głowicą, ale że objętość oleju się nie zwiększała, "śmietany" na korku wlewu oleju też nie było, tyłem też nie puszczała płynu to dałem jej spokój ograniczając się do kontroli i dolewania.
                                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                          Komentarz

                                          • _gregu_
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 6

                                            #22
                                            Ja mam dopiero 500km przejechane, ale po przeczytaniu postu sprawdziłem poziomy u siebie. Olej jest ok, gdzieś w połowie bagnetu. Natomiast muszę uzupełnić płyn chłodniczy, brakuje ok 1cm od poziomu min. I tu pytanie, to musi być jakiś płyn dedykowany?

                                            Komentarz

                                            • mascotte
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 180

                                              #23
                                              Zamieszczone przez _gregu_
                                              Ja mam dopiero 500km przejechane, ale po przeczytaniu postu sprawdziłem poziomy u siebie. Olej jest ok, gdzieś w połowie bagnetu. Natomiast muszę uzupełnić płyn chłodniczy, brakuje ok 1cm od poziomu min. I tu pytanie, to musi być jakiś płyn dedykowany?
                                              zaponiałem nazwy i symbolu ale ja koledze kupowałem w ASO litrowy pojemnik nie pamiętam ale ponad 30zł kosztował 2 lata temu
                                              Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

                                              Komentarz

                                              • voctawias
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 191
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                O ile mi wiadomo to teraz jest płyn G13, wcześniej G12++.
                                                Octavia 3 - 1.4TSI

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  W innym watku jest o tym mowa. Plyn G13 dostepny w kazdym ASO Audi/Seat/Skoda/VW
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...